Tuesday, 19 July 2011

::Penentuan DI Kolej Teknologi Alpha::

Waoo.. besarnya tempat die belajar..
Besarnya..bilik kuliah die..
Untungnyer die dapat sambung belajar di situ..
Tapi AKU???

Aku cemburu melihat kegembiraan teman2 zamn persekolahan ku..
Mendapat keselesaan dan kebanggaan bila belajar di Universiti2 yg gah namanya..

Kadang2 aku tertanya2..
Kenapa aku x seperti mereka???
Kenapa aku berada disini..
Berada di kolej yg x begitu gah namanya..
Tapi itulh yg dikatakan takdir..

Walaupon sblmni..
Aku ada menerima tawaran dari Politeknik..
Universiti Swasta..
Tapi kenapa aku memilih tempat ini..

Ya...cuma 1...
Di sini..aku menerima biasiswa..
Oleh seseorang yg bernama INSAN..
Tidak perlu bayar 1 sen pon pada semester 1..
Malah aku menerima wang saku..
Masih adakah manusia seperti itu pada zaman ini..

ADA!!
Itulah dia ABAH kami..
Panggilan keramat bagi seseorang yg memang layak..
Hati nya begitu ikhlas memberi bantuan pada anak muda..
Yg masih mmpunyai semangat utk belajar..

AKU..
Berada disini..bersama teman2 seperjuangan ku..
Pelajar lepasan STPM yg dipilih untuk mengikuti pengajian selama 6 semester..
Bagi Kos Bachelor Business Admin UUM..
Yah!! aku akan menggraduatkn diriku di UUM..
Siapa sangka..

Tiada yang menyangka..
Hanya..AKU...dan TEMAN2 KU..
Di kolej ini sahaja yg bisa mengerti..
ABAH..terima kasih atas bantuan dan nasihat yg ABAH..
Beri pada anak2 mu ini..
Doakan KAMI semua berjaya ya ABAH!!


ABAH :: DR. HAMZAID BIN YAHYA..


Apabila langkah kami sudah di sini..
Kami akan teruskan..
Usaha..tangga kejayaan..
I am PROUD TO BE HERE..

Di sini aku melalui zaman suka duka..
Bersama Teman sekuliah..



Susah senang.. bersama..
Makan.. tido.. menangis.. ketawa bersama..
Roomate ku..


Kenangan pada semester pertama..
Cukup mengajar AKU..
Teruskan mendaki bukit yang penuh ranjau..yg penuh curam..
Bersama-sama teman.. Tersayang..


Kami bertaekwando bersama..




Kami berdikir bersama..
Haha..miss U all...
Sarangheo.... 

29 comments:

  1. sis....ici pon dpt twran di kolej ni..hrp sis dpt mnjadi kawan ici di sana nnti...

    ReplyDelete
  2. insyallah ici..t tego2 lh sis k...n lagi satu..kne knl kn diri dlu..t sis x igt.hehehe..tawarn tok kmsukn bln 1 ea...slmt mnjdi warga alpha ea ^_^

    ReplyDelete
  3. tq sis.... ici akn rasa gmbr jika dpt kwan dari kolej ni.. bgaimana dgn pmbljaran di kolej ni??? ici nak tnya.. kos asrama mahal x?? ici rasa gmbr bila dpt twran ni..hrp sis boleh bgth ici...tq.nice to meet u sis..^^

    ReplyDelete
  4. oh....byrn hostel dlm rm500++...ok jer bljar kat cni..ici dpat kos ape...uum ke twintech....

    ReplyDelete
  5. ici ambk uum bsns mngmnt tu...hehe..oo..so hostel tu kene byar ms pndftaran tu ek??

    ReplyDelete
  6. x.......akk akn trgkn kat fb t k...

    ReplyDelete
  7. teragak agak nak masuk.sebab tak tahu setiap sem brapa yuran kena bayar.takut mahal. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. mane2 kolej lebih kurang jer bayarannya..

      Delete
    2. ye... Mmg mahal Rm5000 satu sem... Klau dpt ipta sila troskn... Just byr lbh kurang Rm1500

      Delete
  8. betul jugak kan... lepas sem 1... kite kene bayar sendiri la kan yuran nye??? boleh bagitahu x berape rm 1 sem ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. semuanya bergantung pada subjek yang korang ambil rasanya.. yuran terus tolak PTPTn.. so jn isau lepas tolak yuran wet baki dlm rm2000++ .

      Delete
  9. hello sis.. mau tnya.. tawaran ni bknnya dana yg tnggung spnuhnya sampai dpt ptptn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer.. boleh buat pinjaman dgn abah sendiri.. abah adalah seorang yg brtolk ansur. x perlu tggu lme pon utk dpt PT itu brgntug pde prgrm yg korg msuk..samada twintech ow UUM..

      Delete
  10. salam,sy nak tnya jumlah jam kredit d sini dan brpa kos rm/jam kredit..
    xpon,just bg 1 sem bpe fee??

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam... akk x brapa pasti berapa kos.. x igt lh dik sorry.. ape2 adik ley tye kat laman web kolej ea..

      Delete
  11. maaf andai ade salah info..utk ketahui lebih lanjut mengenai kolej tekologi alpha seremban 2 boleh hubungi kolej.

    ReplyDelete
  12. kak best tak kolej ni ? saya dapat tawaran biasiswa gak . diploma animasi

    ReplyDelete
  13. Mne2 bljar smue best..mle2 je ase xbest.. skang ni akk dh hbis dh n tgh prktikl.

    ReplyDelete
  14. hopefully tenaga pengajar kat kolej ni bukan sekadar terpelajar biarlah juga seorang yang berbudi bahasa. mendidik anak bangsa dengan ihkhlas supaya menjadi insan yang bejaya. bukan setakat belajar, buat loan ptpn bagai, tapi x di didik dengan sebaik mungkin..... jangan pulak yang ader mengambil kesempatan ke atas pelajar di sebabkan ada kemudahan pinjaman yang disediakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer.. tenaga pengajar banyak membantu kami.. saya sudah pun habis pengajian dan sedang menunggu tarikh konvo.. semua tenaga pengajar adalh terpelajar dan berbdi bahasa, malah lebih baik n lebih sporting brbnding tnga pgjar di tmpat lain.. merka sgt mbntu kami.. shingga ramai dari bekas pljr kluar dan mnjdi insan brguna, bukan penganggur.

      Delete
  15. HI, I have been offer to attend a 'Program Intensif Bahasa Inggeris' by Kolej Teknologi Alpha. What I want to ask is, if I got the offer from IPTA to continue my Degree in one of the IPTA on September does that mean I can go to the IPTA & no need to continue staying in Kolej Teknologi Alpha to continue further my education?? Thank Q~

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes u can..just grap the chance to attend intensif english... u can continue your study anywhere and this college not force you to continue at this college..

      Delete
  16. Mmg kalau masuk kolej ni, mmg tk kena bayar walau sesen ke? Takut jugak sbb saya dpt program intensif BI. Takut ditipu jelah. TQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. x klah dik...korg siap dpt duit kocek lagi... xbyar lgsung... x tipu..koz akk dah pon intern skang... alhmdllh smue ok..n student pon mkin rmi.n kolej mkin mriah :)

      Delete
    2. assalamualaikum. boleh saya tau tak awak skrg dah dapat kerja ke and course apa ?

      Delete
  17. assalamualaikum... nk personal mesej boleh x??? nk tye pasal bba course... nk tanya pasal yuran secara detail...

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. assalam.. di mana boleh saya lihat kos pengajian ye? harap sahabat semua dapat membantu.. sngt berminat untuk sambung belajar di sini

    ReplyDelete